Het besluit tot wijziging van het Luchthavenindelingbesluit Schiphol in verband met wijziging van de grens van het luchthavengebied met het oog op de verdubbeling van rijbaan Quebec en in verband met verbetering van de beveiliging van de luchthaven is op 13 oktober 2021 vastgesteld en zal op 28 oktober 2021 in werking treden. Beroep tegen dit besluit is niet mogelijk.
Fasen van dit project waarin u kunt reageren:
Het Luchthavenindelingbesluit Schiphol bevat de ruimtelijke regels op rijksniveau rondom de luchthaven Schiphol. In dit Luchthavenindelingbesluit is ook de grens van het luchthavengebied vastgelegd. In de ontwerpwijziging van het Luchthavenindelingbesluit wordt deze grens op negen locaties beperkt aangepast. Deze aanpassing is noodzakelijk vanwege de verdubbeling van het zuidelijke rijbaanviaduct over de A4, onderdeel van de verdubbeling van taxibaan Quebec. Doel van deze verdubbeling is de veiligheid en de punctualiteit van het taxiën met vliegtuigen via de zuidelijke route rond Schiphol-centrum te verbeteren. Daarnaast wordt op acht locaties de grens van het luchthavengebied aangepast vanwege maatregelen die verband houden met het verbeteren van de beveiliging van de luchthaven en vanwege gewijzigd grondeigendom. Het gaat om technische wijzigingen. Er zijn geen gevolgen voor ruimtelijke ontwikkelingen in de omgeving van Schiphol.
Wijziging vanwege technische wijzigingen (2021)
In het Luchthavenindelingbesluit is de grens van het luchthavengebied vastgelegd. In de wijziging van het Luchthavenindelingbesluit wordt deze grens op een aantal locaties beperkt aangepast. Deze aanpassing is noodzakelijk vanwege de verdubbeling van het zuidelijke rijbaanviaduct over de A4, onderdeel van de verdubbeling van taxibaan Quebec. Doel van deze verdubbeling is de veiligheid en de punctualiteit van het taxiën met vliegtuigen via de zuidelijke route rond Schiphol-centrum te verbeteren. Daarnaast wordt op een aantal locaties de grens van het luchthavengebied aangepast vanwege maatregelen die verband houden met het verbeteren van de beveiliging van de luchthaven en vanwege gewijzigd grondeigendom. Het gaat om technische wijzigingen. Er zijn geen gevolgen voor ruimtelijke ontwikkelingen in de omgeving van Schiphol.